Podľa kórejských správ a priemyselných zdrojov, spoločnosť Hyundai Motor Group pozastavila vývoj nových naftových motorov už v druhej polovici minulého roka. V budúcnosti sa tak úplne nového vznetového agregátu v autách tohto obľúbeného výrobcu zrejme nedočkáme, pri živote však bude ešte nejakú dobu držať čiastočne prepracované verzie existujúcich motorov.
Aj keď má ísť o posledný krok smerom k vozidlám s nulovými emisiami, vývoj benzínových motorov bude pokračovať naďalej. Sú totiž nevyhnutné pre rozvoj portfólia v podobe pripravovaných hybridných a plug-in hybridných modelov, ktoré plánuje automobilka uviesť na trh v najbližších rokoch.
Rozhodnutím ukončiť vývoj vznetových agregátov sa tak môže kórejská automobilka pridať k ďalším výrobcom, ktorí už podobné rozhodnutie v nedávnej minulosti vykonali. Najviac ich k tomu motivovali neustále sprísňujúce sa emisné normy pre vozidlá emitujúce oxidy dusíka.
K prvým výrobcom patrilo už v roku 2017 švédske Volvo. Spomínaný výrobca sa v čínskych rukách plánuje orientovať výhradne na elektrifikované modely. Podobný plán zverejnil koncern Volkswagen, ktorý chce zastaviť vývoj všetkých spaľovacích motorov po roku 2026.
Jasný plán do budúcnosti má aj Hyundai. Podľa všetkého chcú do roku 2040 okupovať až 10 percent svetového trhu s elektrickými vozidlami (EV). Míľnikom by pritom malo byť skoré uvedenie modelu Ioniq 5, prvého elektromobilu postaveného na platforme pre elektrické batériové vozidlá E-GMP.
Autor: Peter Orosz
Zdroj: koreajoongangdaily, autoviny.sk
Podľa kórejských správ a priemyselných zdrojov, spoločnosť Hyundai Motor Group pozastavila vývoj nových naftových motorov už v druhej polovici minulého roka. V budúcnosti sa tak úplne nového vznetového agregátu v autách tohto obľúbeného výrobcu zrejme nedočkáme, pri živote však bude ešte nejakú dobu držať čiastočne prepracované verzie existujúcich motorov.
Aj keď má ísť o posledný krok smerom k vozidlám s nulovými emisiami, vývoj benzínových motorov bude pokračovať naďalej. Sú totiž nevyhnutné pre rozvoj portfólia v podobe pripravovaných hybridných a plug-in hybridných modelov, ktoré plánuje automobilka uviesť na trh v najbližších rokoch.
Rozhodnutím ukončiť vývoj vznetových agregátov sa tak môže kórejská automobilka pridať k ďalším výrobcom, ktorí už podobné rozhodnutie v nedávnej minulosti vykonali. Najviac ich k tomu motivovali neustále sprísňujúce sa emisné normy pre vozidlá emitujúce oxidy dusíka.
K prvým výrobcom patrilo už v roku 2017 švédske Volvo. Spomínaný výrobca sa v čínskych rukách plánuje orientovať výhradne na elektrifikované modely. Podobný plán zverejnil koncern Volkswagen, ktorý chce zastaviť vývoj všetkých spaľovacích motorov po roku 2026.
Jasný plán do budúcnosti má aj Hyundai. Podľa všetkého chcú do roku 2040 okupovať až 10 percent svetového trhu s elektrickými vozidlami (EV). Míľnikom by pritom malo byť skoré uvedenie modelu Ioniq 5, prvého elektromobilu postaveného na platforme pre elektrické batériové vozidlá E-GMP.