kartySpoločnosť UNITED ASSISTANCE, s.r.o. zabezpečuje cestnú asistenciu, právnu asistenciu a domácu asistenciu. Súbor služieb poskytuje pre našich klientov nadštandardný komfort porovnateľný iba s uzavretím separátnych zmlúv u niekoľkých špecializovaných spoločností.

Viac ...

Kedy vymeniť auto vo firme

Firmy na Slovensku prichádzajú o tisíce eur, ktoré dávajú na údržbu prestarnutého vozidlového parku.

 

Hoci si firmy odpisujú autá z majetku, štatistiky ich nákladov ukazujú, že od určitého momentu aj takéto auto stojí nemalé sumy vzhľadom na servisné náklady.

"Zo štatistík vyplýva, že vozidlo je najvhodnejšie vymeniť pri vekovej hranici maximálne piatich rokov a 160 000 kilometrov pri benzínových motorizáciách a 180 000 km pri dieselových motorizáciách," tvrdí Lucia Urbanová z Business Lease Slovakia.

Automobilky svoje vozidlá neustále a často inovujú. Majú tak čoraz nižšiu spotrebu pohonných hmôt a sú ekologickejšie. Existujú ale aj ďalšie dôvody, ktoré by firme mali napovedať, že vozidlový park treba obmeniť.

1.Kilometre a vek majú hranice

Kľúčovým faktorom pri hľadaní optimálnej doby využívania vozidiel je počet kilometrov, ktoré vozidlo najazdí.

"V operatívnom lízingu je najčastejšou dobou, na akú sa lízing uzatvára, 48 mesiacov. Aj preto, že vozidlo za toto obdobie obvykle najazdí 120 až 160 tisíc kilometrov a jeho zostatková cena je stále vysoká aj na trhu jazdených vozidiel," vysvetlila Urbanová.

Vozidlá však odporúča určite vymeniť pri vekovej hranici maximálne päť rokov a keď má najazdených 160 až 180 tisíc kilometrov.

"V prípade, že vozidlo jazdí menej kilometrov, je úplne v poriadku nechať ho jazdiť 5 alebo niekedy aj 6 rokov," dodala Urbanová.

2.Benefit zamestnancom

Aj na Slovensku sú spoločnosti, ktoré vymieňajú autá už po troch rokoch, aby zamestnancom poskytovali benefit vo forme možnosti jazdiť na nových autách.

Tento trend je však na ústupe. Firmy šetria.

3.Keď náklady bezdôvodne rastú

Spoločnosti by mali zvýšiť pozornosť aj vtedy, ak sa náklady na vozidlový park zvyšujú nad rámec plánu. Obvykle pre zvýšené servisné náklady a pre vysokú poruchovosť a nespoľahlivosť vozidiel.

4.Radšej zarobte, nenechajte vozidlo rozpadnúť

Využívaním vozidla do jeho úplného rozpadnutia sa prichádzajú firmy o možnosť zisku z včasného odpredaja jazdeného auta.

Mnoho firiem sa domnieva, že ak vozidlo majú odpísané, nič ich už nestojí.

S pribúdajúcim časom strácajú možnosť zarobiť na vozidle a dobrovoľne nesú riziko spojené s nepredvídateľnými servisnými nákladmi.

"Údaje za vlaňajšok potvrdili, že na Slovensku záujem o vozidlá po operatívnom lízingu na trhu rastie. Vozidlá majú čistú servisnú históriu a tak záujemca nekupuje mačku vo vreci," argumentuje Urbanová.

Zdroj: auto.sme.sk