kartySpoločnosť UNITED ASSISTANCE, s.r.o. zabezpečuje cestnú asistenciu, právnu asistenciu a domácu asistenciu. Súbor služieb poskytuje pre našich klientov nadštandardný komfort porovnateľný iba s uzavretím separátnych zmlúv u niekoľkých špecializovaných spoločností.

Viac ...

V cene diaľničnej známky sú služby, ktoré motoristi stále nepoznajú. Nebojme sa ich využívať

Služby diaľničnej patroly sú bezplatné aj pre motoristov, ktorých vozidlá boli od kúpy diaľničnej známky oslobodené.


Na našich stránkach sa pravidelne venujeme servisným témam a odporúčaniam, ako postupovať v prípade dopravnej nehody alebo servisnej udalosti.

Za užitočné považujeme najmä nasledovné príspevky z našej dopravnej poradne:

Dnes budeme pokračovať v téme, ktorá súvisí s diaľnicami.

Poruchy, nehody aj prekážky na ceste rieši Diaľničná patrola

Vedeli ste, že zakúpením diaľničnej známky automaticky získavate aj služby, za ktoré si inak musíte platiť poistenie u poisťovní alebo asistenčných spoločností? Je to tak, služba má názov Diaľničná patrola a evidentne ide o medzi motoristami veľmi priaznivo hodnotenú službu (prečítajte si hodnotenie Diaľničnej patroly na Facebooku). Služby sú bezplatne k dispozícii aj pre cudzincov s riadne zakúpenou známkou a tiež pre motoristov, ktorých vozidlá boli od povinnosti kúpiť si diaľničnú známku oslobodené.

Len pre doplnenie, pred niekoľkými dňami Národná diaľničná spoločnosť informovala, že za prvé dva mesiace roka 2022 predala už 868 709 kusov elektronických diaľničných známok (eDZ). Príjem z úhrady eDZ tak dosiahol 25 435 338 eur bez DPH. Tohtoročný predaj známok sa v porovnaní s rokom 2021 rozbehol omnoho rýchlejšie, uvádza NDS na svojich stránkach.

Diaľničná patrola funguje už siedmy rok, vznikla v apríli 2015 a ešte minulý rok Národná diaľničná spoločnosť uviedla, že posádky absolvovali takmer 13 miliónov kilometrov, spravili 110-tisíc kontrolných okruhov, opravili 11-tisíc defektov a zasahovali pri 9-tisíc nehodách a požiaroch. Z uvedeného vyplýva aj rozsah činnosti patroly: má za úlohu kontrolovať stav diaľníc, reagovať na vzniknuté problémy, asistovať motoristom pri oprave porúch či defektov, ale napríklad aj starať sa o čistotu odpočívadiel.

Pre motoristov je dôležité vedieť, že keď na svojom vozidle dostanú poruchu alebo defekt, nemusia hneď volať svoju asistenčnú službu a prípadne doplácať za výjazd alebo nadštandardné výkony. Stačí zavolať na telefónne číslo 0800 100 007 alebo udalosť nahlásiť cez mobilnú aplikáciu Pomoc na diaľnici (Apple AppStore, Google Play). Výhodou aplikácie je, že umožňuje presnú lokalizáciu miesta udalosti, takže motorista nemusí vysvetľovať, kde sa presne nachádza. Pre správnu funkčnosť aplikácie je potrebné zapnúť GPS a pripojenie na internet.

Zaujímavou funkciou aplikácie je možnosť sledovanie dianie na diaľnici a odpočívadlách cez vybrané kamerové systémy, na výber sú zatiaľ body na ťahoch D1, D2 a R1 s možnosťou uloženia konkrétnych bodov do vlastného zoznamu.

Cez aplikáciu alebo telefónne číslo môžete nahlasovať aj prekážky na diaľnici, ak ich spozorujete.

Čo obsahuje auto Diaľničnej patroly

Vozidlá sú vybavené prenosným dopravným značením, náradím (bežné náradie motoristu, lopata, krompáč, zdvihák, ťažné lano), hasiacimi prístrojmi, prostriedkami na odstraňovanie ropných produktov, kartou pomoci pre motoristov v 13 cudzích jazykoch či balíčky pre poskytnutie predlekárskej prvej pomoci, uvádza Národná diaľničná spoločnosť.

Diaľničná patrola je v nasadení na celej diaľničnej sieti na Slovensku 365 dní 24 hodín denne, služba je celkom bezplatná.


https://youtu.be/vPdmdQjWEKI

Autor: Erik Stríž

Zdroj: autoviny.sk