kartySpoločnosť UNITED ASSISTANCE, s.r.o. zabezpečuje cestnú asistenciu, právnu asistenciu a domácu asistenciu. Súbor služieb poskytuje pre našich klientov nadštandardný komfort porovnateľný iba s uzavretím separátnych zmlúv u niekoľkých špecializovaných spoločností.

Viac ...

Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách

Napriek enormnému úsiliu automobiliek predávať spoľahlivé autá sa ani tie najnovšie nevyhýbajú poruchám. Inak to ani nejde, automobil je predsa nesmierne komplikovaný stroj pozostávajúci z tisícov komponentov. Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.


Keď kupujeme nové auto, robíme to nielen pre záujem o najnovší model, ale predovšetkým pre spoľahlivosť, bezpečnosť a aktuálnu technologickú vybavenosť automobilu. Očakávame, že nové auto bude minimálne počas záručnej doby fungovať bezproblémovo a bez akýchkoľvek porúch, lenže ani nové sa autá sa dokonale nevyhýbajú problémom.

Prieskum, o ktorom písal magazín This is Money, zisťoval na 50-tisíc motoristoch, aké majú skúsenosti so spoľahlivosťou svojich vlastných áut. Prieskum tak odhalil najčastejšie problémy nových áut v priebehu prvých troch rokov používania:


Doteraz sa emisné normy zaoberali predovšetkým tým, čo vychádza z výfukového potrubia. S Euro 7 sa to však pravdepodobne zmení.


1. Emisie a výfukový systém

Výfukový systém je komplexný systém pre odvádzanie a redukciu spalín motora, pričom každý automobil používa mierne odlišné technológie. Moderné automobily používajú už aj v benzínových motoroch filtre pevných častíc, do naftových je potrebné nalievať syntetickú močovinu AdBlue. Ani tieto a mnohé ďalšie opatrenia ale nie sú garanciou bezproblémového používania auta.Motoristi v prieskume uviedli, že mali problém pri prvej emisnej kontrole, ktorá odhalila väčšie objemy uvoľňovaných plynov a spalín. Vo veľkej miere sú za tieto nepriaznivé výsledky na emisnej kontrole zodpovední samotní vodiči, ktorí nevedia alebo nedbajú na to, že napríklad naftové motory nie sú ideálne na používanie výhradne v meste, prípadne jazdia na veľmi krátke vzdialenosti.,


2. Elektronika a navigačný systém

Štyri percentá motoristov uviedlo, že majú skúsenosť s poruchou navigačného systému. Nie je to niečo, čo by vyslovene ohrozovalo bezpečnosť, ale nahnevá to predovšetkým s ohľadom na fakt, že za navigáciu v aute sa obyčajne priplácajú stovky eur.

Častým neduhom moderných áut je tiež náchylnosť na poruchy elektroniky ako takej. Nejedná sa pritom iba o softvérové zlyhania, ale aj také, ktoré znefunkčnia elektroniku mechanicky. Ide napríklad o rôzne senzory, spínače a snímače, o nekorektné spustenie niektorých funkcií (napr. cúvacej kamery) a podobne.


3. Batéria a „energy management“

Mohlo by sa zdať, že problém s batériou majú výhradne staršie autá, lenže prax nám odhaľuje aj súvislosť s úplne novými autami. Tri percentá motoristov sa sťažovalo na nedostatok energie v batérii alebo jej úplne vyčerpanie. Je potrebné uvedomiť si, že v tomto prípade zohráva veľkú úlohu samotný vodič a jeho šoférsky životný štýl. Ak vodič často jazdí krátke vzdialenosti a využíva systém Auto Štart/Stop, vyčerpávanie batérie bude prevyšovať nad jej dobíjaním alternátorom.

4. Brzdový systém

Zhodné tri percentá motoristov majú po krátkej dobe používania nového auta problémy s brzdovým systémom. Jedná sa o mechanické časti bŕzd, teda platničky a kotúče, eventuálne problémy s ručnou brzdou. Prejavy problémov sú očividné: pomalšia akcelerácia v dôsledku zovretých bŕzd, menej výrazný brzdný účinok, „mäkké“ brzdy, nepríjemné zvuky počas jazdy aj bez brzdenia.


5. Tlmiče a celkovo komponenty náprav

Mnohí si povedia, že vzhľadom na nízku kvalitu našich ciest bude lepšie vybrať si off-road alebo SUV v domnení, že ich nápravy vydržia viac. Je to nesprávne uvažovanie, pretože podstatou off-roadu nie je odolnosť pred výmolmi a dierami na ceste, ale schopnosť prechádzať terénom v nízkej rýchlosti.

Do servisov preto mieria v rovnakej miere crossovery a esúvečka, tak aj sedany, hatchbacky, liftbacky a kombi. Opotrebenie jednotlivých dielov nápravy by nemalo byť po troch rokoch tak výrazné, aby si vyžadovalo výmeny, ale tri percentá majiteľov nových áut sa sťažovalo práve na problémy s podvozkom. Nápravy vozidla a celkovo podvozok sú komplikovaný elektromechanický systém a nekvalitné cesty vedia privodiť technické problémy skôr, ako padne záruka nového auta.

Auztor: redakcia autoviny
Zdroj: autoviny.sk