kartySpoločnosť UNITED ASSISTANCE, s.r.o. zabezpečuje cestnú asistenciu, právnu asistenciu a domácu asistenciu. Súbor služieb poskytuje pre našich klientov nadštandardný komfort porovnateľný iba s uzavretím separátnych zmlúv u niekoľkých špecializovaných spoločností.

Viac ...

Viete, čo robiť v prípade dopravnej nehody?

Na možnosť dopravnej nehody nechce myslieť hádam žiaden šofér.


Aj v tomto prípade však platí, že lepšie je byť pripravený – a poznať potrebný postup, čo robiť, komu sa ozvať či aké dokumenty spísať v prípade, že by ste sa stali účastníkom dopravnej nehody.

Dopravné nehody sú nepríjemnými, ale pomerne bežnými situáciami vznikajúcimi na našich cestách. Podľa údajov Prezídia Policajného zboru bolo na Slovensku v roku 2022 nahlásených 12 065 dopravných nehôd, čo predstavuje v priemere 33 nehôd denne. Okrem dopravných nehôd na cestách vznikajú aj škodové udalosti, teda situácie, kedy nedošlo k zraneniu osôb či poškodeniu verejnoprospešného zariadenia, ale došlo ku kolízii vedúcej k poškodeniu automobilu.

Aby ste sa do takejto situácie nedostali aj vy, je dôležité dodržiavať všetky potrebné pravidlá bezpečnosti, či už ide o dopravné predpisy, ako aj pravidelnú kontrolu stavu automobilu. Dôležité je aj uzatvorenie poistenia automobilu, ktoré vás síce pred samotnou nehodou neochráni, no pomôže vám riešiť jej následky.


Zdroj: ČSOB PR


Pozrite si, čo pokrýva povinné zmluvné poistenie vozidla v ČSOB

Aj pri dodržaní všetkých potrebných bezpečnostných pravidiel sa však stále môže stať, že sa stanete účastníkom dopravnej nehody. Vedieť, čo v prípade dopravnej nehody robiť, je dôležité pre jej optimálne zvládnutie.

Išlo o dopravnú nehodu alebo škodovú udalosť?
Prvým krokom, ktorý treba urobiť pri nepríjemnej situácii na cestách je zhodnotenie, či šlo o dopravnú nehodu alebo škodovú udalosť.

V prípade škodovej udalosti, kde nedošlo k zraneniu či usmrteniu osôb alebo poškodeniu verejnoprospešného zariadenia účastníci vypíšu tlačivo o nehode a dohodnú sa na tom, kto je za vznik škody zodpovedný, pričom nie sú povinní čakať na príchod účastníkov Policajného zboru. Podpísanie tlačiva pomôže predísť nedorozumeniam v súvislosti s poistným plnením vzniknutej škodovej udalosti. Policajné zložky sa volajú až v prípade, že sa účastníci nevedia dohodnúť.

Pokiaľ šlo o dopravnú nehodu, kde došlo k zraneniam ľudí a obmedzeniu cestnej premávky, prvým nevyhnutným krokom je zabezpečenie miesta nehody tak, aby nedošlo k ďalším zraneniam osôb či škodám na vozidlách. Poslúži na to povinná bezpečnostná výbava automobilu.

V prípade, že sú na mieste nehody zranení ľudia, je nevyhnutné čo najskôr poskytnúť prvú pomoc a privolať záchrannú službu na čísle 155, ako aj políciu na čísle 158.


Zdroj: ČSOB PR


Náhrada škôd z poistenia

Tlačivo Správa o nehode budete vypisovať aj v prípade dopravnej nehody. Aby ste ho v prípade potreby mali pri sebe, odporúča sa stiahnuť si ho a vytlačiť.

Pri dokumentácii sú potrebné kontaktné údaje všetkých účastníkov dopravnej nehody, a to vrátane typu a evidenčného číslo vozidla, poisťovne, v ktorej majú účastnici povinné zmluvné poistenie aj číslo dokladu o uzavretom poistení. Podrobne spíšte priebeh nehody a nezabudnite na výpovede svedkov a fotodokumentáciu. To všetko zjednoduší následnú náhradu škôd z poistenia. Tlačivo podpíšte, po príchode domov urobte kópiu a do 15 dní odošlite poisťovni.


Kto sa postará o náhradu škôd?

V prípade, že ste nehodu zapríčinili vy, povinné zmluvné poistenie pokryje náhradu škôd pre druhé vozidlo. Škody na vašom vozidle však PZP nekryje – na to slúži nepovinné havarijné poistenie. To sa postará o náhradu škôd aj v prípade, že je zodpovedná osoba neznáma.

V prípade dopravnej nehody i škodovej udalosti sa môže stať, že účastné vozidlo bude ďalej nepojazdné. Vtedy prichádza na rad Asistenčná služba. To, čo všetko pokrýva, je dôležité naštudovať si už pred jej uzatvorením.

Pozrite si, čo poskytuje Asistenčná služba k poisteniu od ČSOB

Asistenčná služba k uzatvorenému povinnému zmluvnému poisteniu v ČSOB je pre vás dostupná 24/7 a pokrýva aj neobmedzený odťah vozidla v prípade nehody zaslaný na miesto nehody, ako aj preplatenie náhradnej dopravy (vlakom II. Triedy) domov. Možnosti technickej asistencie sa líšia zvoleného balíka poistenia aj od druhu Asistenčnej služby Štandard alebo Premium.

Viac o tom, čo pokrýva poistenie vozidla nájdete na https://www.csob.sk/povinne-zmluvne-poistenie


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR ČSOB, podkapotou.sk